American Politics

Debate about anything going on in the world.
Please remember everyone has their own opinion

Re: American Politics

Postby LMAO » Fri Dec 14, 2018 6:05 am

User avatar
LMAO
Dennis Bergkamp
Dennis Bergkamp
 
Posts: 6756
Joined: Sun Nov 03, 2013 10:53 pm

Re: American Politics

Postby Royal Gooner » Mon Jan 21, 2019 8:48 pm

User avatar
Royal Gooner
Bertie Mee
Bertie Mee
 
Posts: 8819
Joined: Fri Nov 23, 2012 5:38 pm

Re: American Politics

Postby LMAO » Thu Jan 24, 2019 5:27 am

So nice to have some leadership with a backbone in government again:
User avatar
LMAO
Dennis Bergkamp
Dennis Bergkamp
 
Posts: 6756
Joined: Sun Nov 03, 2013 10:53 pm

Re: American Politics

Postby Royal Gooner » Sat Feb 09, 2019 10:56 pm

Pocahontas enters the race.

Trump will tear her apart

https://www.bbc.co.uk/news/world-us-canada-47185724
User avatar
Royal Gooner
Bertie Mee
Bertie Mee
 
Posts: 8819
Joined: Fri Nov 23, 2012 5:38 pm

Re: American Politics

Postby Zedie » Sun Feb 10, 2019 12:51 pm

From a jail cell?

Lol
Image
User avatar
Zedie
SE13
SE13
 
Posts: 33045
Joined: Mon Oct 25, 2010 12:09 pm
Location: in the man cave

Re: American Politics

Postby LMAO » Mon Feb 11, 2019 12:26 am

Royal Gooner wrote:Pocahontas enters the race.

Trump will tear her apart

https://www.bbc.co.uk/news/world-us-canada-47185724


She won't win the nomination tho

Still early, but she's not even the most popular female candidate.
User avatar
LMAO
Dennis Bergkamp
Dennis Bergkamp
 
Posts: 6756
Joined: Sun Nov 03, 2013 10:53 pm

Re: American Politics

Postby Va-Va-Voom » Mon Feb 11, 2019 2:30 am

Fvck all the democrats.

It's the party of pussies.
Image



Invincibles Never Die
User avatar
Va-Va-Voom
Member of the Year 2015
Member of the Year 2015
 
Posts: 20821
Joined: Tue Oct 09, 2012 7:01 am

Re: American Politics

Postby LMAO » Mon Feb 11, 2019 3:12 am

Va-Va-Voom wrote:Fvck all the democrats.

It's the party of pussies.


How come?
User avatar
LMAO
Dennis Bergkamp
Dennis Bergkamp
 
Posts: 6756
Joined: Sun Nov 03, 2013 10:53 pm

Re: American Politics

Postby Va-Va-Voom » Mon Feb 11, 2019 3:44 am

LMAO wrote:
Va-Va-Voom wrote:Fvck all the democrats.

It's the party of pussies.


How come?


They're all spineless.

The Republicans never play by the rules, the Dems do and just get bullied.

Can't deal with their shit anymore.

Liberals are by and large a bunch of snowflakes for real.

Where are the candidates with backbone who won't stand for Trump's shit and will fight dirty like him?
Image



Invincibles Never Die
User avatar
Va-Va-Voom
Member of the Year 2015
Member of the Year 2015
 
Posts: 20821
Joined: Tue Oct 09, 2012 7:01 am

Re: American Politics

Postby UFGN » Mon Feb 11, 2019 6:56 am

Va-Va-Voom wrote:
LMAO wrote:
Va-Va-Voom wrote:Fvck all the democrats.

It's the party of pussies.


How come?


They're all spineless.

The Republicans never play by the rules, the Dems do and just get bullied.

Can't deal with their shit anymore.

Liberals are by and large a bunch of snowflakes for real.

Where are the candidates with backbone who won't stand for Trump's shit and will fight dirty like him?


Trump is just a peice of shit.

Nobody "stands for his shit".

Fact is if you've got a c*** who doesn't care that they're a c*** then calling them a c*** doesn't do much. And if you've got other c*** who want to vote for that c*** simply because he's a c*** then calling him a c*** still doesn't work

Stop victim blaming and siding with c***. Use your brain.

Democrats have to offer an alternative
Image
User avatar
UFGN
SE13
SE13
 
Posts: 18601
Joined: Wed Jan 16, 2008 1:46 pm
Location: London, init

Re: American Politics

Postby LMAO » Mon Feb 11, 2019 7:01 am

Va-Va-Voom wrote:
LMAO wrote:
Va-Va-Voom wrote:Fvck all the democrats.

It's the party of pussies.


How come?


They're all spineless.

The Republicans never play by the rules, the Dems do and just get bullied.

Can't deal with their shit anymore.

Liberals are by and large a bunch of snowflakes for real.

Where are the candidates with backbone who won't stand for Trump's shit and will fight dirty like him?


tbf Pelosi held her caucus in check by not giving into Trump's asinine border wall demand, but I agree, Dems as a whole need to grow a pair and stop trying to negotiate with people who do so in bad faith.

Being snowflakes isn't unique to libs. Not trying to bOtH sIdEs aRe tHe sAmE here, but cons throw fits over the stupidest shit too. War on Xmas/saying Happy Holidays instead of Merry Christmas, kneeling for the anthem, not revering the troops, shit like that.

For your last question, there's Kamala Harris, Bernie, Biden, and Sherrod Brown. Bernie and Biden are too old for my liking, and I'd rather have Brown in the Senate so that Ohio doesn't get another Republican Senator (and too old for me), so that leaves Harris. However, Klobuchar is chill, but stern, and I like her too.

I think Warren would do fine as president and would shift the Overton window left, but she's too milquetoast to win a national election against the Cheeto (and too old for me). Booker is too kumbaya.

If I were a betting man, I'd say Harris (current frontrunner imo), Biden, Bernie, Brown, or Klobuchar will be the nominee.

Are you planning on third party/abstaining as of right now?
User avatar
LMAO
Dennis Bergkamp
Dennis Bergkamp
 
Posts: 6756
Joined: Sun Nov 03, 2013 10:53 pm

Re: American Politics

Postby UFGN » Mon Feb 11, 2019 7:08 am

Had to look up milquetoast, that's a new one to me.

She does come across as a bit feeble
Image
User avatar
UFGN
SE13
SE13
 
Posts: 18601
Joined: Wed Jan 16, 2008 1:46 pm
Location: London, init

Re: American Politics

Postby Royal Gooner » Mon Feb 11, 2019 7:40 am

It's fairly simple to anyone who can see. All they need to do is pick someone from Florida or someone who is black to even get near the White House.
User avatar
Royal Gooner
Bertie Mee
Bertie Mee
 
Posts: 8819
Joined: Fri Nov 23, 2012 5:38 pm

Re: American Politics

Postby StLGooner » Mon Feb 11, 2019 12:35 pm

Va-Va-Voom wrote:
LMAO wrote:
Va-Va-Voom wrote:Fvck all the democrats.

It's the party of pussies.


How come?


They're all spineless.

The Republicans never play by the rules, the Dems do and just get bullied.

Can't deal with their shit anymore.

Liberals are by and large a bunch of snowflakes for real.

Where are the candidates with backbone who won't stand for Trump's shit and will fight dirty like him?



People will never really know any true Repub or true Democrat because the media sees to it that the people with the biggest voices are the far right and far left idiots. So when see and hear all these things that each party is doing, but really it's just the idiots of each party, and then we just assume that those idiots represent the majority of each party when in fact it's the minority of each party. So to sit there and make sweeping generalizations about a whole party is you drinking the kool aid and falling into the trap that has the whole country divided.

The real problem is our antiquated political system. We only have two options each election, in a country of over 300 million which is an absolute joke. And those candidates aren't in their position because they're the best for the job, they're in their position because they found the most corrupt business owners and people of power to help fund their campaign.

I know a lot of Democrats that carry guns, that don't like participation trophies, are against abortion, and I know Republicans that are just the opposite. But if you go by only what the media tells you then you end up believing the hype.
Formerly ChVint22
User avatar
StLGooner
Global Moderator
Global Moderator
 
Posts: 34700
Joined: Mon Aug 06, 2007 1:07 pm
Location: St. Louis, Mo USA

Re: American Politics

Postby UFGN » Mon Feb 11, 2019 1:41 pm

^^

As you said, the biggest problem in the US is the system itself. A healthy democracy of the size of the US should have dozens of political parties, with at least 10-15 big enough to challenge for seats in congress. Where is the Liberal Party? Where are the State Independence parties? Parties for constitutional change?

The issue of unqualified people in office is a worldwide problem. Here in the UK you have some MPs who are in their 20s. Party loyalists with zero life experience. Why would you elect someone like that? Why do parties think it's ok to select someone like that in the first place?
Image
User avatar
UFGN
SE13
SE13
 
Posts: 18601
Joined: Wed Jan 16, 2008 1:46 pm
Location: London, init

PreviousNext

Return to The Big Debate

Who is online

Users browsing this forum: Rockape and 1 guest